Majestic WoW Fórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
KezdőlapLegutóbbi képekRegisztrációBelépés

 

 Szerepjáték leírás

Go down 
SzerzőÜzenet
Shalith
Game Master
Shalith


Kor : 37

Hozzászólások száma : 447


Karakterlap
Faj: Human
Kaszt: Priest
Szint: 255

Szerepjáték leírás Empty
TémanyitásTárgy: Szerepjáték leírás   Szerepjáték leírás Icon_minitimeSzomb. Jan. 02, 2010 1:14 pm

A következő leírás alapja frosty oldaláról van szedve. Kellaz engedélye, hogy használhassuk, már írtam neki de addig is itt van az első változat, átírtam sok helyen, töröltem, hozzáírtam stb. Az addonoknál lesz két letöltő link a magyar verziókhoz meg egy kicsit több szöveg. Észrevételek, kritika, stb jöhet.


Update: megjött az engedély, Frosty áldását adta, így tényleg az ő leírása lesz a mi leírásunk váza. Köszi Frosty!
-------------------------------------------------------------------------



Szerepjáték.
Röviden annyit tesz: egy szerepbe beleképzelni magunkat.
Egyesek szerint a World of Warcraftban lehetetlen, sokak által pedig nem is ismert játékstílus.
Ez a kis leírás hivatott útmutatót adni a kezdők/kétkedők számára. Smile

1. Miért RP szerver?

Nem mindenkit nyűgöz le a farmolás.

Mi a szerepjáték(a továbbiakban RP) lényege?
Személyiséget adni a karakterünknek. Úgy cselekedni/beszélni, ami megfelelne egy elf/tauren/stb. stílusának, ha hús-vér személy volna. Beleképzelni magunkat Azeroth világába.
Egyesek nem értik ezt a játékstílust, és 'geek'-eknek tartják az RP-seket. Pedig senki sem képzeli magát 150 kilós, zöldbőrű harcosnak csak azért, mert néha szereti megszemélyesíteni a karakterét, szeret kicsit 'színészkedni'.
Az alcímre válaszolva - a szerepjáték roppant szórakoztató lehet, ha jól csinálják... Smile

2. RPPvP/RPPvE szerverek

Sokan nem értik, hogyan működnek ezek a szerverek, pedig a válasz egyszerű: PvE/PvP rendszerrel működő szerverek, ahol RP szabályokat is be kell tartani.
A PvP tag az RPPvP-ben tehát nem azt jelenti, hogy az RP vagy a PvP szabályok vonatkoznak a szerverre, hanem hogy mindkét kategóriához tartozó szabályokat el kell fogadni.
Különben is, semmi értelme elkülöníteni az RP-t a PvP-től. Ha egy büszke Szövetséges/Hordás fair küzdelemben végez a másik frakció egy játékosával, az ugyanúgy lehet RP, mintha a kocsmában ülve iszogat és meséli dicső tetteit az ott ülők nagy-nagy örömére. Smile

3. IC és OOC - az alapszabályok

Ha valaki RP-zik, szereti, ha nem törik meg a hangulatot oda nem illő, a karakter szemszögéből értelmetlen dolgokkal.
Ilyenek például a rövidítések, illetve a smiley-k. De ilyen az, ha valaki egyszer csak elkezd TV sorozatokról beszélni, vagy olyan kifejezéseket használ, amelyek csak a játék mechanizmusához szükségesek (például a 'level').
Ezek mind az OOC kategórába esnek, ami annyit jelent: Out Of Character.
Minden, amit a karaktered tudhat, IC-nek számít: In Character.
Az OOC beszéd elfogadott az alapcsatornákon, whisperben és a party chaten, de /say-ben és /yell-ben kötelező ragaszkodni az IC-hez.
Ha vészhelyzet van, belefér az OOC /say-ben, de csak abban az esetben, ha az illető használ dupla zárójelet (ami általános jelzés az OOC-ra), de ha ezt gyakran megismétli, más RP-sek nem fogják keresni a társaságát. (Akkor érdemes ezt alkamazni, hogyha el kell mennie az embernek egy kicsit, és nincs megfelelő helye az OOC-nak - pl. sokan vannak, és nincs partychat.)
Smiley-k: Természetesen van lehetőség a hangulat kifejezésre, sőt, kell is, de a smiley-k csak rontják az RP színvonalát. Erre használhatók fel a beépített emote-ok, illetve, a /me parancs. Sokkal színesebbé teszi a játékot, mint egy Smile.

Egy nagyon fontos szabály még: karakter=/=játékos. Ergó IC sem a sértegetés, sem a kedveskedés nem a játékosnak szól, hanem a karakternek! Tartsuk észben, hogy a megszemélyesített karakter, nem egyenlő a játékossal, aki kijátsza azt a szerepet. Az minden esetben egy kitalált személy külön egyéniséggel. Az IC és OOC kapcsolatokat tehát beszéljük meg jó előre, tegyük nyilvánvalóvá, hogy ne lehessen belőle probléma.

4. Névválasztás

A World of Warcraft RP-ző játékosai nem a szinted, és nem is a hiper-szuper nicked alapján fognak megítélni.
Nem, az első benyomást a neveddel fogod kelteni. Éppen ezért is olyan fontos a megfelelő névválasztás.
A 3-as pontban leírtak alapján olyan nevekkel, mint 'Ipwnu', 'Allyslayer', vagy 'Killerhun' nyílvánvalóan nem fognak RP-ző játékosnak tartani.
De ha már ezt az útmutatót olvasod, valószínűleg a világba illő nevet akarsz alkotni.
Először érdemes egy keresztnevet találni. Ennek egy módja az adott faj nyelvének hangzásába illő szót kitalálni. (Ez leírva sokkal bonyolultabbnak hangzik, mint amilyen valójában..) A karakteralkotásnál a keresztnév az, amit meg szokás adni.
Lehet beszédes neveket használni, mint pl. 'Shade', vagy 'Earthshaker', de ezek leginkább vezetéknévnek, esetleg aliasnak felelnek meg. A karaktered mindkét nevet megtarthatja az RP-addonok segítségével. (Ld. lejjebb.)

Ha tényleg nincs elég fantáziád, itt van két névgenerátor :

http://servut.us/akx/names/
http://seventhsanctum.com/


5. Háttértörténet

Tehát, van egy karaktered tökéletes névvel. Most már csak a szerep hiányzik, amit eljátszhatsz. Smile
A karakterednek mindenképp szüksége van valami múltra. Honnan jött? Miért választotta ezt az útat, és miért nem mást? Milyen élete volt, milyen tapasztalatokat szerzett eddig?
Ahhoz, hogy el tudd helyezni a karaktert Azeroth világában, legalább a választott faj történelmét kell ismerned. Az előtörténetet jó előre megcsinálni, persze akinek problémát jelent az kitalálhatja a helyszínen is, amikor egy másik karakterrel beszélget, de így sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy hibázik valamit, olyat talál ki történetnek ami nem illik bele az eddig kitalált múltjába, hibázik az évszámokkal/korral. Javasoljuk, hogy előre készítse el mindenki az előtörténetét, és fórumon a megfelelő szekcióban tegye közzé. Egy jól felépített előtörténetért még jutalmakat is kaphat az illető Wink

Fontos: Soha ne próbálj óriási, történelem megváltoztató dolgokat írni, mert az egész a hitelét veszti.

Sokan szeretnek több oldalas történetet írni a karakterüknek. Ez nem feltétlenül szükséges (de persze, lehet Smile), a történet hosszát te választod meg. (Ha leülsz beszélgetni valamelyik városban másokkal, akkor úgysem fogod elmesélni az egészet, csak esetleg a leglényegesebbeket.)
A másik dolog, amire szüksége van a karakternek, az a jövő. Mik a céljai? Mit akar elérni az életben?
Aztán ezt egészítik ki még egyéb jellemzők, mint pl. hóbortos, vagy, állandóan vicceket mesél, vagy mindig inni akar, stb.
Ha ezeket kitaláltad, már van elképzelésed, hogyan fog általában viselkedni a karaktered. (Nem fontos a karakter indítás első napján mindent kiagyalni, az ihlet játék közben is megjöhet.)

Hatalom: az isteni erejű karakterek megint csak elrontják a hangulatot, és hihetetlenné teszik a történetet. Semmi baj nincs azzal, ha valaki valamiben jó, de ne mindig ő legyen a legokosabb, legerősebb, legügyesebb...

6. Questelés

Mert mi is a questelés?
Normál szerveren elég egyértelmű. Ha van sárga felkiáltójel, 'Accept' és már mehetsz is. RP szerveren ez nem feltétlenül ilyan automatikus.
Biztosan találsz majd olyan questeket, amik nem férnek bele a karakter személyiségébe. A legáltalánosabb példa erre az a stonetaloni küldetés, amelyben egy vérelf Cenarius utódjainak mészárlását kéri akár egy tauren druidától.
Ilyenkor, még ha csábító is a jutalom, az embernek érdemes erőt vennie magán, és kihagyni a questet, mivel a karakter soha nem mobot lát, hanem dryadot, cougart, vagy éppen Defias banditát. Az, hogy az erdőben/a síkságon/a bányában az elvei szerint cselekszik, ugyanúgy hozzátartozik a személyiségéhez, mintha skót akcentusos angolsággal vedeli a sört a kocsmában. Smile
Lehet, hogy az elején ez elég furcsának és talán ostobának fog tűnni, de ha majd látod, ahogy egyre jobban kiépül a karaktered személyisége, teljesen érthető lesz.

Az RP szerver az egyetlen hely, ahol láthatsz harcost köpönyegben...

Szintén a szerepjátékhoz tartozik, hogy a szintek nem számítanak annyira. Egy szerepjátékos pozitív megítéléséhez nem feltétlenül szükséges a 0.000000001%-os drop epixxxben virítani. Érdemes kipróbálni a mesterségekkel előállítható szetteket. A szerepjátékhoz ugyanúgy hozzátartozik, hogy a karakter akit megszemélyesítünk, ne nézzen ki hülyén, például két darab kétkezes karddal, egyébként teljesen meztelenül a főtéren. Az ilyen, világba nem beleillő karaktereket először IC figyelmeztetés éri, ha nem ért belőle, akkor a JÁTÉKOS kap figyelmeztetést, majd az eset nagyságától függően mute/kick/ban/ip és accban/karakter törlés. Jobb ha előre megbarátkozik mindenki a gondolattal, hogy a Csapat bizony önbíráskodik, és megalkudni csak a két figyelmeztetés alatt lehet.

7. Mozgás

Az emberek szeretnek futás közben ugrabugrándozni a karakterükkel, vagy azért, mert gyorsabbnak hiszik magukat, vagy egész egyszerűen unatkoznak.
Ha az utcán haladva látnál valakit ugrálni, mit gondolnál? “Szegény bolond, biztosan nehéz lehet az élete” meg hasonlók.
Nyílvánvaló, hogy Azeroth lakosainak (vagy legalábbis a többségüknek..Smile ) is van annyi intelligenciája, tartása, hogy ne ugrándozzanak, mint egy majom, meg - pláne - ne vesse magát a mélybe tornyokról...
A harmadik dolog a futás.
Ez azért sokkal elfogadottabb, mint a másik kettő, ugyanakkor ha épp van időd, és RP partnert keresel, akkor nem árt, ha kicsit lejjebb veszed a tempót, hogy lássák mások: ráérsz. RP szerveren kívül elég kevesen használják a sétálás opciót. Itt viszont tényleg nem a powerleveling a cél, így remélem hamar megbarátkozik vele mindenki .

8. Karakterhalál

Mindenkivel megesik. Nincs olyan játékos, aki még nem húzott be véletlenül több mobot, mint amivel el tud bánni, avagy PvP szerveren nem játszott...
Igen nehézkes volna a WoW világába beépülni, ha minden egyes "balesetnél" letörölnénk a karaktert, ugyanakkor ha az újjáéledés egyszerűségét is belevisszük az RP-be, akkor a halál fogalma komolytalanná válik.
Ezért a questelés közben bekövetkező karakterhalált azzal a magyarázattal szokás RP-zni, hogy 'erősen fejbeütöttek', vagy esetleg egyáltalán nem kell foglalkozni a dologgal. (Persze ha épp egyedül vagy, az egész kérdés jelentéktelen.)
Ha viszont meguntál egy karaktert, vagy úgy érzed, teljesen kijátsszottad a személyiséget, de megérdemel egy tisztes véget, eljátsszhatod a halálát. Ezt viszont nem árt alaposan végiggondolni előtte, hiszen a halál végleges!

9. Kreativitás

A legfontosabb kelléke a szerepjátéknak. Hogy miről beszélek? A kezdeményezésről.
Ha éppen senki nem beszélget, emotozik IC, de Te szeretnél RP-zni, akkor itt az ideje kezdeményezni valamit!

Horgásztál valami ládát, és nem tudod kinyitni?
Akár emote-t is használhatsz:
/me egy Thorium Lockbox-al küzd és átkozódik.
Ha el akarsz adni valamit, szintén érdekes lehet az IC beszéd. A Trade csatornán, mint a többi alapcsatornán persze megengedett az OOC, de joga van mindenkinek ott is szellemet vinni a beszédébe. Azok, akiket nem érdekel az RP, valószínűleg úgy fognak válaszolni, mint bármilyen másik ajánlatra, az RP-sektől viszont nagy eséllyel IC reakciót fogsz kapni.
Ha sokfélét is kínálsz, akár azt is eljátszhatod, hogy boltod van. Smile

Éppen "átment valaki rajtad"? A játék mechanizmusa miatt ez sajnos lehetséges, de a valóságban kevésbé. Miért nem kiabálsz utána, hogy miért nem néz az orra elé? Akár ki is tehetsz egy ilyen kiáltást macroba. (A legtöbbet használt emote-okat, mint pl. a /hi, /bye, /lol szintén érdemes kitenni.)

1000+1 lehetősége van az IC kezdeményezésnek, és ne feledd:
A WoW-ban annyi szerepjáték van, amennyit TE viszel bele.

10. Guildek

Mivel ez egy szigorúan RP szerver, így minden guild egyben RP guild is.
Ezek a guildek akkor a leghatékonyabbak, ha a guildchat szigorúan IC, az OOC beszéd helye pedig külön csatorna, vagy esetleg dupla zárójellel a /g. IC guildchat esetén nyílván szükség van valami magyarázatra, hogy hogyan tudnak kommunikálni a karakterek akár 500 mérföldes távolságból. Ez lehet mágia, rádió-féle műszer, stb. - bármi, amiben van valami logika és illik a guildhez (értem itt például, hogy egy csak árny elfeket befogadó guild valószínűleg nem fog goblinrádiót használni).
AZ IC guildchat szintén nem engedi meg a smiley-kat (ahogyan semmilyen IC csatorna nem engedélyezi a smiley-kat).

11. Add-onok

Az nem titok, hogy a WoW jelenleg nem tartalmaz elég funkciót a szerepjátékhoz. De ezen sokan igyekeznek segíteni... Smile
A legfontosabb add-onok azok, amelyek lehetővé teszik, hogy az RP-sek megtalálják egymást. Ezen kívül tudnak még sok mindent, a karakterhez lehet kinézetet, vezetéknevet, stb. írni. Mivel a miénk egy RP szerver lesz, ezért a következő addonok közül, minimum egyik használata KÖTELEZŐ. És aktív használata, ami annyit tesz, hogy szépen minden olyan adatot, ami az előtörténetünkben adott, azt be kell illeszteni.
Jelenleg két ilyen addon van:

1. MyRolePlay – Ez az addon egy kifejezetten szerepjátékra tervezett addon. Segítségével karakter-specifikus információkkal láthatjuk el karakterünket, melyek utána mindenki által szabadon olvashatók. Beállíthatunk kereszt és vezetéknevet, középső nevet, titulust, hogy mennyire vagyunk hardcore szerepjátékosok, és ami a legfontosabb: IC és OOC státusz, azaz, hogy éppen szerepjátszunk-e vagy nem. Ezen kívül még magasság/súly/szemszín/egyéb, háttértörténet stb.

3. ImmersionRP - a legújabb RP-addon. Nincs annyi funkciója, mint az MRP-nek, viszont kompatibilis. Itt is beállíthatjuk az IC/OOC státuszt, mint ahogy karakter leírást is adhatunk (első ránézésre minek tűnik/hogy néz ki a kakater).

------------------
Vissza az elejére Go down
http://www.google.hu
 
Szerepjáték leírás
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Majestic WoW Fórum :: Amit tudnod érdemes-
Ugrás: